söndag 9 januari 2011

Skala potatis......

Igår såg jag på alla avsnitt som finns ute av Pretty Little Liars!
Serien är hur bra som helst!
Jag undrar hur det går!

Dessutom skalade jag av min nagel igår! Jag och sambon skulle göra hamburgare och pomfritts och jag skulle skala potatis. Istället för att skala på potatisen skalade jag på tumnageln istället. Jag är inte förvånad direkt, det ska vara jag för allt flummigt. Jag gör ofta illa mig, ramlar eller slår mig! Det brukar oftast vara jag själv som är orsaken dessutom. I alla fall så skulle jag skala potatis och jag har köpt en annan potatisskalare för att det inte ska gå att skala sig på fingrarna, men tro det eller ej, så skalade jag bort en stor bit av min tumnagel, så nu är den halv :-( Det gjorde otroligt ont! Jag är glad att det hände på lördagen, så det inte hände en vardag då jag jobbar.
Förut jobbade jag inom äldrevården och skulle då förbereda middagen till de gamla och SKALA POTATIS! Det gick ju som det gick, en stor skinnbit från mitt pekfinger åkte med i skalningen. Att jobba i vården och att ha sår på fingrarna är inte den bästa kombinationen..... Handsprit på fingrarna svider väldigt mycket om man har sår!

Inga kommentarer: