fredag 21 januari 2011

Rollspel och helgen

Denna helg är min sambo i Stockholm med jobbet, så då är man själv hemma. Jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på, men det löser nog sig. Jag tror att jag ska skriva klart äventyret till rollspelet Viking. Jag har själva äventyret klart för mig i huvudet, men jag har bara inte orkat att skriva ner det. Jag har skrivit litegrann och det har dom börjat att spela och jag måste säga att det är roligt att spelleda. ^^ Jag trodde faktiskt inte det. Jag menar, jag har spelat rollspel sedan jag var 16 år, nu är jag 25, snart 26, och jag har aldrig spellett. Eller ja, en gång och det slutade i "katastrof". Jag kan säga att nästan alla satt och skrek "Pingu" på slutet och att det var väldigt rörigt. Jag var väl 17-18 år då och det kändes som att killarna som spelade var ute efter att förstöra, men självklart var det inte så. Dom spelade bara ut sina roller på ett väldigt knöligt sett, konstigt sett. Sedan den gången har jag aldrig spellett, förrän slutet på förra året. 
Då gick det hur bra som helst och killarna jag har i spelgruppen tycker det verkligen är roligt ^^
Yay!

Inga kommentarer: