tisdag 26 april 2011

Mina favoriter inom Disney

Jag har alltid älskat Disneyfilmer, allt med Disney egentligen.
Därför blir det här väldigt svårt att bestämma vilken som är "bäst", för alla är bra på sitt vis.
Därför har jag inte numrerat dem, utan bara skrivit som en lista. Jag har många fler som jag tycker om, men det här är dom jag tittar på mest. ^^
 
 Lejonkungen
Vilken i min ålder har inte sett Lejonkungen??
Det är min absoluta favorit, speciellt Timon och Pumbaa. Dom är så roliga ^^
Det spelar ingen roll att jag antagligen har sett den här 100 gånger, jag gråter alltid när Mofasa dör haha
 
Trassel

Det här är Disneys nyaste film, men den kommer i alla fall tvåa på min lista!
Disney har börjat fått tillbaka sin magi efter några års sämre filmer! ^^

 Skönheten och odjuret
 
Finns det någon som inte tycker om den här filmen?
Kärlek, svek och tårar!

 Lilo och Stitch

Lolo och Stitch, ja vad ska man säga? En sötare film får man leta efter, ett plus är ju att Stitch kommer från yttre rymden och är inställd på att förstöra allt på jorden, men så träffar han Lilo ^^
Ett annat stort plus är ju att denna film är jättepopulär i Japan och japanerna har gjort en egen anime till Stitch.  
 Björnbröder
Magi, shamaner, talande djur och norrsken! Kan det bli mycket bättre??
Det här är också en väldigt mysig film som jag också har sett uppemot 100 gånger ^^


 Aladdin

Ja, vad ska jag säga? Först kom Skönheten och Odjuret, sedan Aladdin och sist Lejonkungen. Det var minsann bra filmer i början och slutet av 90-talet!

 Mulan

Det tog många år innan jag såg Mulan, men när jag väl såg den älskade jag den!
Jag menar, Asien, Mulan som klär ut sig till kille för att kriga, istället för att hennes far ska åka ut i kriget, den lilla söta draken som kan prata och Mulans mormor! 

Tarzan
Jag minns när jag och min föredetta bästa kompis var på bio och såg den här.
Jag skrattade så att jag grät åt den söta lilla elefanten Tantor och den mer allvarliga gorillan Terk. Ett stort plus är ju att musiken är så otroligt bra i den här filmen.
 
Atlantis

Jag har alltid älskat mysterier och oförklarliga ting, så när Atlantis kom var jag snabb att gå på bio.
Och det var det värt, den var helt underbar! ^^
Ett stort plus är ju att filmen handlar om nörden Milo som försöker att övertala alla om att han har listat ut hur man tar sig till Atlantis.

Hercules

Sist men inte minst kommer Hercules. Skrik och Panik är roliga och det mest roliga med dom är att Björn Källman gör rösterna till båda två i den svenska dubben. Bra gjort!
Musiken i den här filmen är också otroligt bra!

Inga kommentarer: