tisdag 2 november 2010

Jag har varit på Erikshjälpen

När jag ändå var inne på organisationer som gör goda saker så bör jag ta upp Erikshjälpen på samma gång. Erikshjälpen är en secon-handbutik runt om i Sverige. Man kan skänka till butiken och pengarna som butiken tjänar går till behövande i andra länder tex. Kambodja och Moldavien där Erikshjälpen gör så att barn får gå i skolan och så att invånarna får drickbart vatten.

Där jag bor hjälper även Erikshjälpen människor som just kommittill Sverige och behöver träna svenska och hur det svenska samhället fungerar. En sådan otroligt bra organisation!

Jag har även lämna in kläder och lite prylar jag inte använder till butiken. Det är alltid någon annan som tycker att det är snygg och användbart!

De här sakerna köpte jag idag!

 Fina fotogenlampor! Den bakre, bruna lampan, har jag fått av min mormor.

Fina händer att ha smycken jag använder väldigt ofta i!  En liten söt kruka att sätta en fin blomma i!


 Jag samlar på fina flaskor, så när jag fick se dom här blev jag alldeles till mig. Flaskan i mitten är handblåst till och med! :D Den är sned och vind, men vad gör det, snygg är det i alla fall!

Inga kommentarer: