tisdag 28 september 2010

Sjuk idag!

Igår skrev jag att jag inte mådde så bra, men eftersom jag hade fritidsstängningen på jobbet (klockan 18.00), så kände jag att jag inte kunde gå hem tidigare. Någon annan av mina jobbarkompisar hade fått ta stängningen då och jag vet själv hur jag skulle ha reagerat om jag fått ta en stängning när det inte var min stängningsdag, så jag pressade mig till bristningsgränserna. När jag äntligen fick komma hem hade jag otroligt ont i huvudet, kunde inte ens ha lampan tänd i rummet, eller ha ljudet på på tvn. Jag åt mat, tog febern (38,7!!) och sedan var det bara sängen som gällde, efter att ha tagit två Alvedon och hostmedicin!

Idag mår jag inte bättre! Lika mycket feber, hostar, fryser och otrolig huvudvärk! Jag vann i alla fall en auktion på Tradera igår, så jag var tvungen att stiga upp och betala den idag. Det var en auktion på en film och inte vilken film som helst, nämligen Practical Magic! Jag tycker att den filmen är så otroligt bra! Längtar tills jag får den hemskickad! :D

Btw, jag skulle vilja bo i deras hus! En blandning mellan Charmed-huset och
Practical magic-huset skulle vara perfekt! )O(

Ett av de bästa citaten jag vet kommer från Practical Magic: När Sally är i sin affär och ser sina döttrar bli retade av de andra barn i deras klass, springer hon ut och är rasande! Innan hon springer ut säger hon en sak till sina kollegor.

Children: Witch! Witch! You're a bitch! Witch! Witch! You're a bitch!
Sally Owens: You'd think after three hundred years they'd come up with a better rhyme!

Inga kommentarer: