söndag 12 september 2010

A low impact woodland home

I Wales, Storbritannien, går det att bo lite annorlunda och, enligt mig, väldigt fint och närheten till naturen tycks vara maximal!
Husen är byggda av naturmaterial och är därför väldigt naturvänliga på alla sätt och vis. Även sättet att bygga dem på är naturvänligt. Jag måste säga att resultatet är helt enastående och jag skulle vilja bo där, om ens bara för en kort tid. Husen känns lite (eller ganska mycket egentligen) Tokien-inspirerade och de är väldigt mysiga!



Om du skulle klicka in på sidan så hittar du hur du kan göra ditt eget hus och vad du behöver för att bygga det. Om min sambo och jag någon gång flyttar till ett hus så ska jag ha dessa hus i åtanke, för det skulle vara roligt att ha huset som gäststuga eller lekstuga!



Inga kommentarer: