onsdag 7 juli 2010

Resa till mormor

Idag har mamma och jag varit hos mormor hela dagen. Det var helt underbart att vara där igen! Idag var första dagen det var mindre varmt, så det passade bra att sitta i en bil i över en timme med en varm hund i knät.

När vi väl var hos mormor så bestämde vi oss för att ta en biltur till byn där min mormor är född och uppvuxen i. Hon har bott där ända till för 13 år sedan då hon flyttade till en lägenhet i en närliggande samhälle, närmare storstaden. Jag älskade att vara hos henne när hon bodde på landet (naturligtvis nu också!)! Skogen där hon bodde var så otroligt fin och magisk, speciellt nu på sommaren då det finns vackra växter och mycket lövträd. Det fanns så mycket att göra där; jättebra klätterträd, stora ängar att springa runt och leka på, skogar att leka i och mycket annat. Jag har så otroligt fina minnen därifrån och jag hoppas verkligen att min sambo och jag kan köpa en sommarstuga någonstans runt sjön som mormors hus var beläget bredvid.



Inga kommentarer: