söndag 4 juli 2010

Gårdagen

Jag hade otroligt roligt igår! Det var verkligen underbart att åka uppåt landet och vara där i några timmar där min barndomsvän bor. Vi var sju personer som for härifrån, i två bilar. Resan tar ungefär 1,5 timmar och det var otroligt varmt i bilen eftersom det var den varmaste dagen på året. Jag hade på mig en tunn batikklänning, men jag svettades i alla fall!
Där borta blev det mest prat om olika spel som tex World of Warcraft och Warhammer men även annat prat naturligtvis. När det var som varmast på dagen gick vi ner till en badplats som finns alldeles intill där hon bor och svalkade oss. Det var verkligen härligt, fast det kom myggor, broms och andra blodsugande, köttätande insekter så vi gav upp och gick tillbaka lagom till när maten var färdig ^^
Hon och hennes mamma hade bakat tårtor i fyra dagar! Och de blev verkligen otroligt goda. En tårta såg ut som en regnbåge när man skar upp bitar och den andra tårtan var en underbar chokladtårta! Middagen var otroligt god en också, asiatisk mat blev det.
Hon och jag bestämde att hon skulle ta sig ner till mig nu i sommar och vara här över en helg, precis som förr i tiden! Vi bestämde även att jag och min sambo och kanske ytterligare en kompis ska gå på en alternativ festival som hålls nära henne. Vi ska snart beställa biljetter för festivalen ^^

Inga kommentarer: