fredag 11 februari 2011

Snöstorm

Usch, igår morse började det att snöa och när jag slutade på jobbet hade snön tilltagit och blivit hårdare, så när jag gick till bussen gjorde snön som flög i luften ont mot huden. När jag senare på dagen skulle åka iväg till rollspel hos en kär vän var det riktigt snöstorm ute! Det blåste otroligt mycket och snön packades på alla möjliga konstiga ställen. På vissa ställen gick snön till knäna, och tänk då på att jag är nästan 1,80 m lång!

Ja, i alla fall, när jag och min sambo skulle hem, så gick det knappt att köra. Vår kompis som körde, fick stanna flera gånger och gå ut i stormen för att skrapa rutan fri från all snö. Vindrutetårkarna hann inte med att ta bort all snö alltså! Vägen hem till oss från vår kompis tar med bil kanske 10-15 minuter, nu var vi ute och körde i drygt 30 minuter. Det var otroligt mycket nysnö på vägen och man såg nästan ingenting! 
Läskigt! 


Inga kommentarer: