måndag 13 december 2010

Tredje advent

Igår var det tredje advent. Det firades med musik, mat och till slut bio. Det var julmusik som en kör stod för. Jag har aldrig varit på julkonsert förut, men jag kommer antagligen att göra om det nästa år. Det var otroligt mysigt! Dessutom sjung kören inne i en loge. Detta gjorde det hela ännu mer mysigt! Det var jag och min sambo som satt och njöt av allt detta. 


Sedan blev det mat och till sist Harry Potter på bio. Jag förstår inte att vi väntade så länge med att se Harry Potter. Jag, min bror och min sambo brukar ju "hänga på låset" till bion dagen då det är premiärdagen (inte riktigt, men nästan), men inte till denna film. Men den var otroligt bra! Det var ingenting jag irriterade mig på, som var fel i filmen, eller som inte var med i filmen med var en viktigt del av boken (som i förrförra filmen).

Nu ska jag iväg till jobbet och titta på när sexåringar sjunger luciasånger! Jag jobbar alltså som förskoleklasspedagog.

1 kommentar:

Lilitha sa...

Det verkar som det var en väldigt bra dag...

Kram Lilitha