fredag 3 december 2010

Julgodis och julkakor

Jag har börjat att planera julgodiset, när jag ska ha tid att göra det, samtidigt som jag jobbar otroligt mycket och måste iväg och handla inför julen.

I min familj är traditionen att göra knäck, ischoklad och bruna karameller (jag har ingen aning om vad godiset heter egentligen. Det är min mormor som gör dom och om jag hittar receptet ska jag ge er det. Dom är supergoda!) och ingenting mer. Jag har försökt att införa Mozartkulor, hemgjorda pepparkakor och lite annat och min familj tycker det är toppen att jag gör det. De äter verkligen med glädje! :) Men vad ska jag göra i år? Jag har tittat på Snöbollar, Rischoklad, chokladdoppad frukt och sockerkrisp. Det är dom jag har tänkt och vill göra. Tre av fyra är inte ett dugg svår att göra och dessutom tar de inte så lång tid heller. Jättebra alltså! :)

  

 

1 kommentar:

Lilitha sa...

Ja, mmmmm, det är gott med julgottisar. Å så är det mysigt när man får göra det själv. Kram Lilitha